2012. március 19., hétfő

Bableves füstölt csülökkel / Szemespaszulyleves 1.

Hozzávalók:
1 darab füstölt csülök
 2 teáscsésze száraz bab, 1 hagyma, 1 murok, só, 1 tojás, ecet, tárkony.

Gyártás menete: 
A füstölt csülköt készre főzöm. 
2 teáscsésze száraz szemespaszulyt megpucolok, megmosom és este ázni teszem annyi hideg vízbe, hogy jól ellepje.  
Reggel a kidagadt paszulyt főni teszem, hideg vízbe, 1 darab apróra vágott fehér hagymával, 1 darab apróra vágott murokkal, sóval ízesítem.
Amikor a paszuly megfőtt világos rántast készítek, felöntöm hideg vízzel és belekavarom a készülő levesbe. Hozzáadok ecetet ízlés szerint.
1 tojás fehérjét a lobogó levesbe egy helyre beleejtem. A tojás sárgáját elkavarom egy kis tálban levessel, majd a fövő leveshez adom állandó kavarás közben. Hozzáadok egy csipet ecetben eltett tárkonyt apróra vágva, majd az előre megfőtt, kicsontolt csülköt feldarabolva. Piros hagymával tálalom.

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Deborah írta...

Jajj ma mennyire kívántam... de füstölt csülök híján csak zeller krémleves lett, meg is bántam, hogy lusta voltam csülökért menni:)

Jutka írta...

Nagyon szeretem:)

Vicuska írta...

Én is szeretem nagyon!!!!!

Keress, hogy találj ;)

Google