2011. szeptember 10., szombat

Robbantós uborka

Azért robbantós, mert csak a mosogatókagyló felett ajánlatos kinyitni (s ott is lassan, mint a felrázott kólát). Nyomás alatt van az erjedéstől és kifut, priccol stb, de nagyon finom. Miután megnyitod és a levéből leőntessz körbe kell vágni a palackot, hogy hozzáférj az uborkához. Kovászosuborkaféle íze van s sokáig eltart.

Úgy kell gyártani, hogy: dobsz a palackba 1 cikk fokhagyma, 1 darabka csipős paprika, csombor, kapor, uborka (hosszaba elvágva 4-be) és sós víz (1 liter vízhez 2 evőkanál só). 
Miután megtömtem a palackokat, felöntöttem sós vízzel, becsavartam a palackot kész is van. Rém egyszerű s fiiinom. Mindig fél literes palackokban gyártottuk, mert ha egyszer megbontod-vágod a palackot akkor meg kell enni, s ez az adag az, ami "elégforma" egy ebédhez 2-3-4 embernek.

3 megjegyzés:

Gerdi írta...

Micsoda ötlet!!!! Ezt ki fogom próbálni, nem vagyok profi ubieltevő, de ez nagyon egyszerűnek tűnik. Flakonba ubit...eszembe nem jutott volna:-))) Köszi!!!

Kati írta...

Ez nagyon érdekes, tetszik, így még sosem tettünk el uborkát.

Kisildi írta...

Ez nagyon jó ötletnek tűnik. Eddig nekem csak a zakuszkám robbant (hibás volt a csavaros teteje).

Keress, hogy találj ;)

Google