2010. szeptember 16., csütörtök

Parasztcsorba

Hozzávalók:
-2 nagyobb méretű hagyma
-2 szál murok
-2 nagyobbacska krumpli
-1 paradicsom
-1 nagyobb méretű piros paprika
- 1 maroknyi karfiol
- 75 dkg-1 kg disznóhús (ami lehet marha is)
- lestyán
- petrezselyemzöld
- só, bors
- tejföl

Gyártás menete:
Kezdtem azzal, hogy mindent meghámoztam (mert az nem vagány ha úszik a héja a levesben valaminek, én legalábis nem szeretem) és apró kockákra vágtam minden zöldséget-kivéve a krumplit, azt lovacskákra vágtam :) . A húst is kockára vágtam, próbáltam szép egyből befalható gusztusos darabokat faricskálni. Egy fazék aljába kevés olajat töltöttem, beledobigáltam mindent egy pillanat alatt felforrósítottam, megsóztam és felöntöttem vízzel. Egészen addig főztem amíg a hús megpuhult benne (ha jól emlékszem 1-1,5 órát), levettem a tűzről,1 marék apróra vágott petrezselyemzöldet, őrölt borsot kavartam el benne, s utána következett a lestyán, amit eddig még soha nem próbáltam, úgyhogy kóstolom-teszek még módon ízesítettem vele. Amikor úgy gondoltam, hogy na ez már finom, akkor még egy percre visszatettem a tűzre, majd tányérba pakoltam és jó bőven elláttam tejföllel. Nekem első nekifutásra kicsit igen savanyúnak tűnt, de Zs dobolt az újjaival, alig várta, hogy ehetőre hűljön és nagyon ízlett neki.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon rég ettem ilyet, pedig a családomba nagy divat volt
Finom lehet, guszta

feketepillangó írta...

Belekóstolnék..nagyon jól néz ki!
Nézz be hozzám szeretnék neked adni...valamit!

http://edesillatokakonyhabol.blogspot.com/

Keress, hogy találj ;)

Google