2009. december 16., szerda

Strassbourgh bukta



Hozzávalók:
- 500 g liszt
- 20 g élesztő
- kb 200 ml langyos tej
-100 g szobahőmérsékletű margarin vagy vaj
- 4 evőkanál cukor
- 3 tojás sárgája
- 3 tojás fehérje
- darált dió
Töltelék: 2 féle volt nálam, egyik szilvalekvár, masik csokoládépuding

Gyártás:
Egy csészében felfuttattam az élesztőt 2 kiskanál liszttel, 1 kiskanál cukorral és langyos tejjel.
Mixerrel habosra kavartam a margarint es a cukrot, majd egyenként hozzáadtam a tojássárgákat, jól elkevergetve őket. A lisztet, felfuttatott élesztőt és ezt a margarinos tojásos kikavarást összegyúrtam és félretettem telni, kb 30-40 perc múlva mikor már mászott ki az edényből kézzel formáltam ujjnyi vastag negyzet alakú darabokat, amiket sutopapiros tepsibe hettem. Elég közel raktam őket egymáshoz annak reményében, hogy ha majd nő akkor azt felfele tegye. Ugyancsak kézzel formáltam kb fél cm vastag kör alakú darabokat aminek a közepébe kemény szilvalekvárt tettem, felhold alakura hajtottam a széleit összenyomkodva, majd ugyanúgy egymáshoz közel sütőpapíros tepsibe tettem. Az első konklúzió így utólag ay, hogy ha azt akarod, hogy nagyra nőjjenek akkor szép egészséges darabokat kell formálni, nálam abból a meggondolásból, hogy inkább tölteléket együnk elég vérszegények lettek. Miután az egész tészta már a tepsikben volt bemelegítettem a konyhában és lementem autót pucolni (10 cm havat szedtem le róla- de vééégre havaziiik). Kb 30 percig voltam tavol, majd mikor visszakerültem a konyhába felvertem a 3 tojás fehérjét 3 evőkanál vízzel, majd belekevertem kb 5 evőkanál cukrot, és ezzel megkentem a buktáim tetejét egyenletesen mindenhol, majd megszórtam darált dióval és betettem az előmelegített sütőbe. Kb 30 perc alatt lett kész. Azokat amiket töltelék nélkül sütöttem, azokat amiután kézzel foghatóra hültek beinjekcióztam csokipudinggal, a szilvásokat egyből lehetett enni (miután hültek, persze)

Végeredmény: erősen meg lettem dícsérve... ezt a tegnap este gyártottam és ma estére 2 tepsiből 2 darab bukta maradt (összesen négyen ettünk belőle...tiszta hízókúra :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hízni én is akarok! :D De ilyent nem fogok sütni.. Majd, ha lesz új kályhám.

Keress, hogy találj ;)

Google